måndag 9 mars 2009

TV tips













För tillfället går det två program på TV som jag vill tipsa om. Leila är en gammal favorit och en programserie med sommarkänsla på landet kan jag inte motstå. Camilla bakar härliga bröd med råvaror från sin egen gård, tänk vilken dröm. Båda tjejerna lyfter fram vikten av bra råvaror som är ekologiska och närodlade, vilket jag tycker är toppen!

Leila på landet onsdagar 21.00 på TV4+

I sommarserien Leila på landet ger Leila Lindholm med sin enkla matlagning inspiration till mat som passar perfekt en skön dag i hängmattan eller till strandfesten nere vid sjön. Grönsakerna odlar hon själv och de som inte finns i hennes eget land hittar hon på bygden. (Källa: tv4.se) Du hittar alla Leilas recept på www.recept.nu

Bullar av stål måndagar 19.30 med Camilla Plum på svt2

Ett danskt bakprogram i sex delar från 2008 där programledaren Camilla Plum bakar fantastiskt goda bröd och bullar i sitt eget kök på Fuglebjerggård. I Danmark är Plum känd bland annat för att ha skrivit flera böcker om matlagning och bakning, och hon håller även kurser i mat och ekologi. (Källa: svt.se) Recept finns på svt.se

4 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan! Såg ett tips om din blogg någonstans! Perfekt!! Gillar den massor å kommer helt klart att komma tillbaks för tips å inspiration! Tackar!!
Kram Nettan

sand mellan tårna sa...

Underbar bakblogg! Du ligger ni i mina favoriter och jag skall noga läsa igenom mera senare....

Just nu bakar jag focaccia, det ska bli spännande, jäsning pågår....

Kram L

Elin sa...

tack tack. Jag har också funderat ett tag på focaccia, ett med solrostorkade tomater och fetaost. får se när det blir av.. Hoppas din blir god. kram

Anonym sa...

Hej!
Har tittat in på din sida lite då och då sedan artikeln i ÖP, tänker varje gång vilken energi du har. Kan inta annat säga än att sidan är så behaglig att titta på, fina bilder mm.